Zadanie 4 - scratch

Instrukcja w jaki sposób utworzyć program w Scratch

Przejœcie do strony głównej

Krotki opis stworzonego programu

Program polegał na stworzeniu 4 obiektów poruszających sie po ekranie,
tymi elementami są rybki, z których (rekin) porusza się według wzkazań użytkownika
za pomocą strzałek. Po zjedzeniu przez rekina innej rybki, rybka ta znika na określony czas
po czym ponownie się pojawia. W trakcie uruchomionego programu pojawiają się różne komunikaty.

Instrukcja w jaki sposób utworzyć program w Scratch
1. Uruchomienie strony http://scratch.mit.edu/
2. W górnym menu należy wybrać Stwórz
3. Wybór odpowiadającego tła (aby wybrać interesujące nas tło należy kliknąć na nie dwukrotnie)

tło

4. Wybor odpowiadającej postaci (aby wybrać interesującą nas postać należy kliknąć na nią dwukrotnie)

postac

5. Wybieramy postać i ustawiamy względem niej odpowiednie akcje

postac1

Warto zwrócić uwagę na ustawianie akcji oraz na widocznośc kreowanej
postaci w prawym górnym rogu panelu edycyjnego
postac2

6. Należy ustawić inne akcje(możliwości) dla pozostałych postaci
7. Program należy uruchomić poprzez naciśnięcie zielonej flagi
Obrazek przedstawia program po wciśnięciu zielonej flagi
koncowy

Diagram przejść (dla postaci żółta rybka):
Początek ---> Zaznacz żółtą rybkę ---> Przejdź w zakłądkę "Zdarzenia" ---> Wybierz "Kiedy kliknięto" --->
---> Przejdz w zakładkę "Kontrola" ---> Wybierz "Zawsze" ---> Przejdz w zakładkę "Ruch" ---> Wybierz "Przesuń o 1 kroków" --->
---> Wybierz "jeżeli na brzegu, odbij się" ---> Wybierz "Ustaw styl obrotu lewo-prawo" ---> Przejdz w zakładkę "Kontrola" --->
---> Wybierz "jeżeli dotyka shark to" ---> Przejdz w zakładkę "Wygląd" ---> Wybierz "Ukryj" ---> Wybierz "Powiedz przez 4s" --->
---> Wybierz "Pokaz" ---> Wybierz "Powiedz /tekst/ przez 4 s" ---> Koniec

Pobierz program: Pobierz